tisdag 24 november 2009

Pasta med en touch av vilt

Yees, jag gjorde det igen :) Är så nöjd med mig själv nu. Det är så fantastiskt kul när man kombinerar ihop en maträtt efter sin fantasi och den blir kanongod. Får man säga så om sitt eget? Jag gör det iallafall. Det blev pasta med renskav idag. Renskav är otroligt lätt att ha att göra med när man vill att maten ska gå fort. Bara att ta upp från frysen och börja tillaga. När jag var yngre tyckte jag det var kul att stå och vända det frysta köttblocket i stekpannan och dra med en gaffel så att varje "skikt" lossna.
Ja, gott blev det och kommer definitivt att göras igen. Jag hoppas detta kan locka er med.


Viltpasta
2 port

1 förpackning färsk pasta
1 paket renskav
½ förpackning bacon, i mindre bitar
champinjoner, skivade
½ hackad lök
2 dl grädde
1 msk soya
1 liten vitlöksklyfta
salt, peppar
ca 75 g färska sockerärtor, strimlade
parmesan

Stek renskaven i stekpanna. Häll upp det i en djup tallrik. Stek bacon och lägg det sedan ihop med renskaven. Fräs lök och champinjoner. Häll sedan tillbaka renskaven och bacon i stekpannan och rör om.
Häll på hälften av grädden och soyan. Pressa i vitlök och smaka av med salt och peppar.
Koka pastan. Häll i resten av grädden och ha i sockerärtorna så de fortfarande är krispiga.
Lägg upp pasta och pastasås och riv över riven parmesan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...