måndag 10 maj 2010

Baconpasta

Hade färsk pasta hemma och ville göra nån god sås till. Gick till affären och handlade lite smått och gott som jag var sugen på. Det gick fort och det blev gott. Behöver inte vara svårare än så. Bacon är så gott i pasta. Sältan och den rökta smaken gör så mycket. Man behöver inte fylla ut med så mycket mer. Jag ville ha i champinjoner också men tyvärr var de inte fina i affären.
Idag fick jag hem en leverans av Linas Matkasse. Det är första gången jag testar det så ni kommer få följa dessa 5 middagar/recept under veckan. Det ska bli spännande och jag kan säga att alla rätterna låter supersmarriga så jag ser fram emot det.

Nu kommer det enkla receptet för 2 pers.

1 paket bacon
1 purjolök
1 vitlöksklyfta
(champinjoner)
1 burk créme fraiche
½ paket sockerärtor
salt, peppar

Strimla baconen och stek i stekpanna. När de har fått fin färg så lägg i strimlad purjolök och hackad vitlök och rör om. Ha eventuellt i skivade champinjoner. Häll i créme fraichen och smaka av med salt och peppar. Ha i sockerärtor och låt dem koka med i några minuter. Servera sen till färsk pasta. Riv över rejält med parmesan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...