söndag 4 juli 2010

Aubergine- och halloumipita

Vilket underbart väder vi har haft i helgen! Hoppas ni har kunnat njutit av god mat och värme. Igår åt jag supergoda pitabröd. Eller snarare supergod fyllning. Jag gjorde guacemole, stekte aubergine (skiva upp och salta först så den vätskar ur och torka sen bort vätskan efter ca 20 min) och halloumi. Sedan bredde jag ett tjockt lager med guacemole i pitabrödet (värm det gärna först), sedan kryddade jag med lite spiskummin och paprikapulver. Sedan varvade jag aubergine och halloumi. Hugg sedan in på den härligt goda och somriga pitabrödet. Gärna med ett glas rosé till :) -Mm, jag blir hungrig bara jag skriver om det. Enkelt va?

1 kommentar:

  1. Vad pitabrödet med vegefyllningen ser bra ut! Nam! Jag har nu annars köpt Leilas kokbok så ska börja experimentera recepten snart:).
    -Jenni-

    SvaraRadera

Mongoliska nudlar med färs

Jag älskar nudlar! Det finns så mycket nudlar i olika former och gjorda på olika ingredienser. I asiatiska livsmedelsbutiker så finns det hy...